NNNNNNN / Performance

IMG_1431.JPG

Pendular: mixing cycles, 2016
Anzorena Ramos, Agustin; Reiner, Walter.
LEDs, Feedback, Analog Mezcaldoras.
100 x 90 x 50 cm

Pendular: mixing cycles is an audioreactive light installation that explores feedback sound generation techniques.

“Everything flows, everything moves like a pendulum. The poles coexist as identical. Rise and fall, driven by a rhythm.”
Principle of Rhythm, The 7 Hermetic Principles in The Kybalion.

aparato.jpg

Pendular: mixing cycles is an attempt to synchronize different scales and materials from a daily life cycle, an interpreted journey through (chaotic?) waves of electronic feedback. Pulses within cycles, meetings infinite degrees. Sounds stick and dropped into symmetry or disproportion by layers of noise and wide frequency patterns, matching flow movements at (un)certain times.

Error and inaccurate creative control over audio material device converts these fortuitous opportunities and snapshots into beautiful minimal fragments where the fractal appearance energy range with each other.

Opposite ends of the same unit. Pendulums within pendulums.

nnnnnnn

 nnnnnnn-en-modos


Pendular: mezclando ciclos, 2016
Ramos Anzorena, Agustín; Reiner, Walter.
Leds, Feedback, Mezcaldoras Analógicas.
100 x 90 x 50 cm

Pendular: mezclando ciclos es una instalación lumínica audioreactiva y una busqueda sonovisual con técnicas de generación de sonidos a partir de feedbacks.

“Todo fluye y refluye, todo se mueve como un péndulo. Los polos conviven como idénticos. Ascienden y descienden, impulsados por un ritmo.”
Principio del Ritmo, de Los 7 Principios Herméticos en El Kybalión.

Pendular: mezclando ciclos es un intento de sincronización de diferentes escalas y materias que tiene como punto de partida un ciclo de la vida cotidiana, un viaje interpretado a través de ondas (¿caóticas?) de feedback electrónicos.

Impulsos dentro de ciclos, encuentros de infinitos grados. Sonidos que se adhieren y se sueltan en simetría o desproporción mediante capas de ruido, patrones y extensas frecuencias, coincidencia de flujos de movimientos en momentos (in)determinados.

El error y el inexacto control sobre el dispositivo creador del material sonoro, convierte estas oportunidades fortuitas e instantáneas en bellos fragmentos mínimos en donde la apariencia fractal de la energía oscilan entre sí.

Opuestos de la misma unidad. Péndulos dentro de péndulos.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s